Er is een nieuw woningverkoop systeem geïntroduceerd door een makelaar in Maastricht. Het systeem heeft als doel om een huis te verkopen binnen een week. Je zou zeggen dat het een tikfout was, maar 1 week is echt het doel van dit systeem.
Hoe dat kan? Het geheim? Betere, structurelere en meer gerichte marketing. De verklaring komt uit de mond van de bedenkers; de Topmakelaars. Maar het klinkt allemaal leuk... alleen is het ook wel waar? Want een woning verkopen, draait dat alleen om marketing? En is het gewoon een kwestie van de juiste mensen vinden?
Het heeft er alle schijn van. Schijnbaar zijn 80% van de woningen binnen een week verkocht met dit systeem. Grote media hebben er al over geschreven. Maar hoe kan het dat er meer bezichtigingen in 1 weekend komen als normaal in 6 maanden met deze methode?
Volgens de Topmakelaars draait het om demografische marketing. Makkelijker gezegd; ze richten hun marketingmiddelen en budget op een doelgroep die het huis wel kan betalen en zou willen hebben. Op die manier komt de juiste aanbieding bij de juiste mensen. Alles draait om een evenement (open huis) dat in 1 weekend gebeurt. Op die wijze wordt alle aandacht dus geleid richting 1 evenement.
Natuurlijk zorgt de huidige mindere markt voor veel aandacht voor dit plan. Toen de markt nog goed in orde was waren makelaars minder creatief. Met stevig dalende woningprijzen hebben ze geen keus. Bezichtigingen lopen terug en biedingen ook. De economische crisis is goed voelbaar bij elke makelaar, ook al zeggen sommigen dat alles geweldig gaat. Branche organisaties zijn ook zoekende naar een betere manier.
Elke persoon heeft zijn eigen wijze van omgang hiermee. Uiteindelijk komt het neer op creativiteit in de marketing van een huis. In de markt van nu is het zo goed als onmogelijk om een woning nog binnen afzienbare tijd te verkopen op de gewone manier.
Als je meer te weten wilt komen over een huis verkopen, kijk op www.topmakelaars.com
woensdag 6 mei 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten